Gaur egun eskola momentu korapilatsu batean dago. Izan ere, eskola eredua aldatzen ari da. Lehen liburuekin irakasten zena orain ordenagailu eta Interneten bidez irakasten da. Esan dezakegu aldaketa honetan eskola eta gizartea ez direla batera joan.
Orain aparatu teknologikoak eguneroko bizitzan etengabe erabiltzen ditugu. Hau kalean etengabe ikusten dugu, haurrak bideojokoak eta ordenagailua denborapasarako erabiltzen dute. Internet erabiltzen dute ikasteko. Aldaketa oso handia eman du gizarteak eta eskolak ez du parte hartu horretan. Ikasleeak edo haurrak bere kabuz ikasi dute.
Aurrerakuntza horrekin alfabetizazio modu berriak sortu dira elkarren arteko komunikazioa bermatzen dutelarik.
1. Ikus-entzunezko alfabetizazioa:
Alfabetizazio hau lantzeko bideoak, konferentziak, joko interaktiboak, arbela digitala, teknografiak eta aurkezpenak landu daitezke klasean aurkezteko. Horretarako teknologian alfabetatua izatea ezinbestekoa da.
2. Alfabetizazio teknologiko edo digitala:
Blog eta chat-ak erabiltzea
3. Alfabetizazio informazionala:
Wiki-en bitartez eginiko talde lanak, datu baseak etb... landuz. Informazio berria jasoz eta landuz.
4. Multialfabetizazioa.
Ikasteko jokuak
Eskolak ikasleak kontziente eta kritikoak izatea lortu behar du teknologia berriekin. Ondorioz, eskolak irakaskuntza eredua aldatu behar du teknologia berrietara moldatzeko hurrengo lau dimentsioak garatzeko:
1. Dimentsio instrumentala:
Hardware eta software-a erabiltzea
2. Dimentsio kognitiboa:
Datuak biltzen, antolatzen eta egokitzen jakitea
3. Dimentsio sozioaktitudinala:
Jarrera arrazionalak garatzea teknologia berriekin
4. Dimentsio axiologikoa:
Jarrera kritikoa izatea informazio iturri desberdinen aurrean
Azken batean, multialfabetizazioa errekurtso intelektualen barneraketa bezala ikus daiteke modu kritiko eta burujabe batean kulturarekin elkarreragin aproposa garatzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario